تازه های عمران و معماری
بروزترین مطالب مهندسی عمران و معماری
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه های عمران و معماری و آدرس omrannews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پروژه دبي در پي تصميم دولت امارات براي جذب بيشتر گردشگران وتبديل در آمد دولت از نفت به ساير منابع،به مشاوران شرکت امار که مجري گسترش بخش مرکزي شهر دبي است ارجاع شد.اين غول صنعت ساختمان با ارتفاعي حدود 2300 فوت (حدود 800 متر)و 162 طبقه در پايان عمليات اجرايي،بلند تر ازساختمان هاي برج تايپه(1671 فوت -101 طبقه، بلند ترين آسمان خراش جهان قبل از ساخت برج دبي)است.

عمليات اجرايي پروژه اواخر سال 2003 آغاز شد و به گفتهءمجريان تا سال2009 پايان خواهد يافت.

برج دبي بخشي از يک پروژهء2/4 ميليارد دلاري در زميني به وسعت حدود 200 هکتار است که هزينه هاي بالغ بر 1/1 ميليارد دلار و زير بنايي حدود 500 هزار متر مربع خواهد داشت.

: مرتبه
[ شنبه 17 تير 1391برچسب:, ] [ 10:54 ] [ علی رحیم پور ]
منبع : جزوات درسی مهندسی عمران
جزوه بتن پیش تنیده
 

نقل قول:

استفاده از بتن پیش تنیده به جای استفاده از بتن مسلح به علت مزایای بتن پیش تنیده از بحث های نسبتا جدیده که متاسفانه وارد سرفصل های کارشاناسی مهندسی عمران نشده و همچنین در ایران آئین نامه  کاملی برای استفاده از بتن پیش تنیده طراحی و به چاپ نرسیده و مهندسان مجبورند برای استفاده از بتن پیش تنیده از آئین نامه هایی همچون

( BS (BS8110 , BS5400  و ACI 318 استفاده کنند.

همین طور که میدونید بتن تنش کششی رو تحمل نمیکنه و برای رفع این نقص  باید بتن رو یا با میلگرد های کششی مسلح کرد و یا میشه بتن رو پیش تنیده کرد حالا پیش تنیدگی چیه پیش تنیدگی یعنی ایجاد یک تنش فشاری بوسیله ی کابل های فولادی با مقاومت بالا (با  کشیدن کابل به روش های شیمیایی مکانیکی و حرارتی و رها کردن اون بعد از رسیدن بتن به مقاومت لازم  (روش پیش کشیدگی)) (و یا ایجاد تنش فشاری بعد از رسیدن بتن به مقاومت لازم (روش پس کشیدگی) ) به اندازه ی حداکثر تنش کششی که قرار است به سازه وارد شود تا تنش کششی خنثی شود و ضعف کششی بتن برطرف بشه .

استفاده از روش پیش تنیدگی برای رفع ضعف کششی بتن مزایایی چون کاهش وزن سازه و هزینه های اقتصادی به علت کاهش قابل ملاحطه استفاده از بتن و میلگرد ،کاهش ضخامت دال ها و ابعاد ستون ها و تیر ها و کاهش ستون ها و در نتیجه افزایش فضای مفید برای سازه داره  که نمیشه به این راحتی از بتن پیش تنیده گذشت.

در این پست براتون 3 جزوه در مورد بتن پیش تنده تهیه کردم که جزوه اول از دکتر بهرویان هست که در اون توضیحات تقریبا کاملی در باره بتن پیش تنیده و روش های اجرای اون داده شده . جزوه دوم  در واقع یک مقاله درباره طراحی بهینه تیرهای بتن پیشتنیده از دکتر ایرج محمودزاده کنی 1، مهدی حیدری وند رضا قلی قشلاقی و جزوه سوم که در واقع یک کتاب کامل درباره بتن پیش تنیده برای مهندسین حرفه ایه (کتاب سنگینیه و بیشتز برای دانشجویان کارشناسی ارشد و مهندسین حرفه ای کاربرد داره )  از دکتر محمود زاده است امیدوارم مورد استفاده واقع بشن.


 

لینکهای دانلود:

پسورد : www.civil-booklet.blogsky.com

                 دانلود جزوه بتن پیش تنیده اول از دکتر بهرویان

                 دانلود جزوه بتن پیش تنیده دوم از دکتر ایرج محمودزاده کنی

 

منبع:         civilz.com

       

 

 

 

: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:5 ] [ علی رحیم پور ]
: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ علی رحیم پور ]

 از هفت اعجاز جهان شمرده می شود ، در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی در قدیم است . این دیوار در نقشه جغرافیایی چین 7000 کیلومتر امتداد یافته است. این اثر سال 1987 در "فهرست میراث جهانی " ثبت شد. تاریخ ساخت دیوار چین به قرن 9 قبل از میلاد باز می گردد. حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت های شمالی ، برجهای آتش برای خبر رسانی و یا قلعه های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد . در دوره حکمرانی سلسله های بهار وپاییز و کشورهای جنگجو ،میان دوک ها جنگ بر پا شد و کشورها با استفاده از کوه های مرزی به ساخت دیوار پرداختند تا سال 221 قبل از میلاد ،امپراتور چین شی خوان پس از به وحدت رساندن چین ، دیوارهای دوک ها را به هم متصل کرد که به صورت دیوار بزرگ در مرزهای شمالی بر روی کوه ها در آمد . او می خواست با این کار از حملات دشمن به مراتع شمالی جلوگیری کند. در این زمان طول دیوار چین به 5000 کیلومتر می رسید. در سلسله خان پس از سلسله چین طول دیوار به 10 هزار کیلومتر رسید. در تاریخ دو هزار و اندی ساله چین، حکمرانان دوران مختلف به ساخت دیوار چین پرداختند . تا اینکه طول دیوار به 50 هزار کیلومتر رسید. این میزان معادل گردش به دور کره زمین است.

                   

: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:عکس دیوار,عکس از دیوار چین,دیوار چین, ] [ 18:49 ] [ علی رحیم پور ]
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ علی رحیم پور ]
 

امروزه کافی شاپ ها جایگاه ویژه ای را در میان قشر جوا جامعه باز کرده اند و حتی به یک نوع پاتوق دائمی برای اکثر دختران و پسران برای ملاقات های خود شده است.
دکوراسیون و طراحی داخلی بخش عمده ای از کار گروهی از شرکت های ایرانی شده است که با استفاده از جدیدترین متدهای دکوارسیون داخلی مغازه و فضاهای رستوران باعث جذابیت در طراحی های خود شده اند.
یکی از این کافی شاپ ها در ولنجک در سال 
۲۰۰۹ طراحی و اجرا شده است.
مفهوم طراحی این مجموعه فضایی بود که به ارائه یک توده جامد قابل توجه متصل به سالن و اصلی و دیوار های آن است ، نور طراحی این مجموعه از قسمت های مخفی این توده جامدی به طور غیر مستقیم فراهم می شود ، نورگیزی این مجموعه همراه با منحنی های ایجاد شده در سقف فضایی جذاب و دل انگیری را برای مشتریان این مکان فراهم کرده است.
برای دیدن سایر اطلاعات این پروژه و همچنین دانلود پلان و عکس های مختلف به ادامه مطلب مراجعه کنید.
برای جلوگیری از تعدد مصالح موجود ، دو نوع پارکت چوبی و پلاستیکی در طرح گنجانده شده است که در قسمت هایی از جمله سقف ها ، دیوار ها و کف به طور یکنواخت از رنگ های تیره و در بعضی از قسمت های دیگر مصالح ترکیب شده اند.

 


: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ علی رحیم پور ]

زیاشی، نام روستایی با قدمت 450 سال در شهر فوجیان چین می باشد. یک نهر پهن از مرکز روستا عبور می کند که برای سال ها هیچ پلی بر روی آن احداث نشده بود.

 "چن ژیانشن" دانشجوی معماری که در نزدیکی این روستا اقامت داشت، بعد از سفر به زیاشی، از نیاز این روستا به یک مدرسه ابتدایی مطلع شد.

 بنابراین "ژیانشن" دست به کار شد و درخواست خود را برای احداث مدرسه به دولت محلی ارسال کرد ولی دولت محلی قادر به پرداخت کل هزینه ها نبود و معمار جوان بخشی از پول خود را به هزینه های طرح اختصاص داد تا دیگران نیز به کمک مالی و عملی تشویق شوند. معمار جوان تصمیم گرفت تا مدرسه را به صورت پلی بر روی نهر بسازد.

: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:پل مدرسه زیاشی,برنده جایزه آقاخان, ] [ 18:49 ] [ علی رحیم پور ]
: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ علی رحیم پور ]

دانلود نقشه معماری وسازه یک ساختمان ۴ طبقه ۲ واحد

 

برای دانلود ادامه مطلب...

 

 

دانلود لینک مستقیم..

 

===========

دانلود پروژه متره سه طبقه ۱۲۰ متری با تمام موارد لازم برای پروژه متره
یک پروژه متره کامل را برای شما آماده کرده ایم به این شرح:این ساختمان به شکل چهار ضلعی بوده و مساحت خالص ملک ۱۲۰ مترمربع میباشد. مساحت همکف (طبقه اول ) ۶/۷۳ متر مربع و طبقات دوم و سوم ۸۲ متر مربع میباشد. مساحت کل طبقات ۶/۲۳۷ متر مربع در سه طبقه میباشد که سیستم سازه ای این ساختمان به صورت بتن آرمه طراحی شده است

برای دانلود ادامه مطلب بروید..

 

 

دانلود لینک مستقیم..

 

********************************

نقشه های کامل بانک

نقشه های کامل یک بانک بسیار زیبا با طراحی کاملا معمارانه که از این طرح بسیار زیبا می توانید ایده بگیرید و در طراحی های خود که مطمئن هستم بهتر از اینها هم طراحی می کنید استفاده نمایید .

این مجموعه شامل : پلانهای طبقات ، برش ، نما ، پلان موقعیت می باشد .

برای دانلود ادامه مطلب مراجعه گنید…

 

دانلود لینک مستقیم…

 

: مرتبه
برج "گیت تاور" در شهر اوزاکای ژاپن از جمله عجیب ترین ساختمان هایی است که به دست بشر ساخته شده اند. به گزارش مطبوعات ژاپن، این برج ۱۶ طبقه، بزرگراهی را به دو بخش، تقسیم می کند. این بزرگراه از درون برج عبور می کند. این طراحی زمان اجرا شد که دولت ژاپن در هنگام ساخت این بزرگراه، ساخت برج را در این منطقه رد کرد اما پس از مذاکرات ۵ ساله ، دولت توکیو با این طرح جدید، موافقت کرد.


 
 
: مرتبه
[ پنج شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:35 ] [ علی رحیم پور ]
درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ خودتون خوش آمدید هدفم از ایجاد این وبلاگ تبادل اطلاعاته و حاضر به هر نوع همکاری در زمینه ی رشته عمران هستم.لطفا با نظرات و پیشنهاداتتون بنده رو در اداره ی این وبلاگ یاری کنید. Hi, welcome to your blog, Goal of creating this blog is to share information. I am ready to any cooperation in the field of Civil, Please help me with your comments and suggestions to manage this blog.
امکانات وب